fbpx

איך מרגיש מותג ללא מיתוג?

בינואר האחרון נכנס חוק איסור פרסום והגבלת שיווק מוצרי עישון במילים אחרות,

חפיסות הסיגריות הפכו לאחידות בנראות שלהן, הצבע שנבחר לחפיסות הוא גוון פנטון 448 (הצבע שנחשב למכוער בעולם! תאמינו לנו!) גודל הטקסט המופיע על האריזות הוא אחיד עם אזהרות עישון בלבד, ללא לוגו חברת הסיגריות שהיינו רגילים אליה וללא יכולת ויזואלית של הצרכן להעדיף חפיסה אחת על אחרת.

וכל זה במטרה ברורה – להפחית את החשק לעישון.

אז מה קרה פה בעצם? מישהו הוריד לנו את המיתוג מהמותג

עשו פה בדיוק את הפעולה ההפוכה שהמותג אמור לקדם, במקרה של חפיסות הסיגריות החדשות כל ה"מותגים" הפכו שווים, ללא זהות נפרדת, ללא ערכים, ללא סטטוס, ללא נחשקות.

תחשבו על זה רגע, מה יקרה אם תיכנסו מחר לקניון וכל החנויות ייראו בדיוק את אותו הדבר?

ללא הלוגו וללא חלון ראווה מעוצב… האם זה יגרום לכם להמשיך ולהעדיף חנות אחת על פני אחרת או שתהיה לכם סוף סוף הזדמנות לשאול את עצמכם – איפה יותר זול? או אפילו דרמטי מזה – האם אני צריכ.ה את המוצר?

המותגים האהובים עלינו מייצרים אצלנו רגש, מעבר לצורך מוצרי בסיסי (הגנה מפני הגשם, או שחלילה לא נלך יחפים) וגורמים לנו לצרוך אותם בגלל קשת של תחושות אחרות – מגיע לי להתפנק, הרווחתי את המעיל ההורס הזה, הטלפון הנייד הזה הוא ה-BEST…

רגש מייצר העדפה, נחשקות, תחושת נחיצות – מה שגורם לנו לצרוך, לקנות ולהרגיש סיפוק (גם אם רגעי). אם ייקחו לנו את הלוגו, הפונט המזוהה, הצבעוניות והזהות למותג- האם עדיין נרצה אותו? שאלה.

בואו נדבר רגע על פרסום

חוק הסיגריות מצמצם משמעותית את האפשרות לפרסם את המוצר – no more חסויות טלוויזיה, ביי ביי לטרייד אין של חפיסות סיגריות לחשיפת מותג חדש, שטח התצוגה בחנויות צומצם, ואפילו הפרסום ברשתות החברתיות מוגבל מאוד.

אבל כן, חשוב לנו לשאול שאלה קצת פילוסופית – אם אתה לא בולט, האם אתה קיים?

אם עץ נופל ביער ואף אחד לא שומע אותו, האם הוא השמיע צליל?

קורס מבוא לשיווק אומר שכל מותג צריך להיות נוכח (אנחנו קראנו לזה – בלוטה) – ובכמה שיותר מקומות. לפגוש את הצרכן בכמה שיותר צמתים כדי להזכיר לו ש"היי אני כאן", עם מבצע שווה / קולקציה חדשה / הגרלה מעניינת – אם זה בדרך לעבודה, ברשת החברתית, או בנוטיפיקציות לנייד…

אחרת – הצרכן מהר מאוד יבין שאני לא קיים, גרוע מזה, מישהו אחר קיים שם במקומי.

כשאין למותג שלכם זהות מבודלת יהיה לכם קשה מאד לפרסם אותו – הוא פשוט יבלע.

שורה תחתונה...

כאשר לוקחים למוצר את הזכות ליצירת בידול, מיתוג ופרסום – באופן טבעי המוצר כנראה ישכח.

מיתוג נכון, יצירת בידול ושפה מותגית המייצרים נחיצות, רגש והעדפה למותג, בשילוב פרסום נכון של המותג שלנו, משאיר אותנו בתודעת הצרכנים ומשמר את ההעדפה הזו לאורך זמן.

לגבי השלכות חוק הסיגריות, רק הזמן יגיד … אך במידה ולא תפחת הצריכה שלנו לסיגריות נשאלת השאלה, עד כמה חזקה ההתמכרות שלנו?

בעל.ת עסק,
רוצה להיות מותג שמכורים אליו? דבר.י איתנו.

אהבתם? נשמח לשיתוף

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp